Test AMH vám řekne, zda můžete ještě otálet s otěhotněním

Se stoupajícím věkem ženy se však snižuje kvalita uvolňovaných vajíček i jejich počet, čímž se redukuje i šance na otěhotnění. Moderní laboratorní test AMH (Anti?Müllerian Hormone) pomáhá určit ovariální rezervu, tedy počet životaschopných vajíček v těle. Žena tím zavčas získá potřebné informace k rozhodnutí, zda je těhotenství ještě vhodné odkládat.

Hodnotu AMH lze zjistit po odběru krve bez nutnosti objednání ve všech odběrových místech AeskuLab Hadovka.

Vyšetření doporučujeme všem ženám, které plánují těhotenství ve vyšším věku i těm, které mají v rodině zkušenost s předčasnou menopauzou (před 45. rokem života). Využívá se také u pacientek po operaci vaječníků, u žen s těžkou endometriózou či po chemoterapii,“ říká MUDr. Zdeňka Tondlová, vedoucí laboratoře klinické biochemie a hematologie AeskuLab a doplňuje: „Optimální hodnota AMH značí dostatečný počet zdravých vajíček, při nízkém AMH je naděje na přirozené otěhotnění malá, ale stále je zde možnost umělého oplodnění. U žen s velmi nízkými hodnotami se nejčastější přistupuje k využití vajíček od anonymní dárkyně.“

Každá žena se rodí s jinou ovariální rezervou, která značně ovlivňuje možnost početí. Množství vajíček, které se pohybuje v řádech milionů, v průběhu života postupně klesá. Podle odborníků dojde během jednoho cyklu k zániku 40 až 100 vajíček. V současné době, kdy je trendem mateřství odkládat, má každá žena možnost nechat si změřit individuální ovariální rezervu pomocí stanovení koncentrace AMH v krvi. Zjištěná hodnota je ukazatelem zdravotního stavu vajíček, díky kterému je možné určit budoucí šance na otěhotnění. Tzv. „vaječníkový věk“ totiž u mnohých žen neodpovídá věku skutečnému.

Odběr krve ke zjištění hodnoty AMH je možné provést kdykoliv.  K vyšetření se není nutné objednávat, odběry se provádí denně na všech odběrových místech  http://www.aeskulab.cz/kontakt/seznam-odberovych-mist-kontakt

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama