Těhotenství v době koronaviru? Důležitá je prevence a vitaminy!

Koronavirus ovlivňuje naše životy už několik měsíců a s přicházejícím podzimem nabírá na síle. Vyléčení pacienti jsou důkazem, že se nemoc dá zvládnout, ale obezřetnost je na místě. Obzvlášť v období, kdy začíná řádit i chřipka. Opatrné na své zdraví by měli být především děti, starší lidé nebo těhotné ženy. Právě u nich hraje prevence a posilování imunity klíčovou roli. S tím vším je samozřejmě spojen i výběr vhodných doplňků stravy.

Opatrnost především

Je naprosto přirozené, že v současné situaci se těhotné ženy o koronavirus zajímají o něco intenzivněji než ostatní lidé. Nemyslí totiž jen na sebe, ale i na své dosud nenarozené miminko. Faktem je, že i při obyčejné chřipce jsou budoucí maminky ohroženy o něco víc než jiné ženy: hrozí jim těžší průběh nemoci či vyšší riziko zápalu plic, který může způsobit různé komplikace v těhotenství. Odborníci se vesměs shodují na tom, že nákaza novým typem koronaviru se může chovat podobně.

Jak se chránit? Jako při chřipce

Těhotné ženy i starší lidé jsou sice k respiračním nemocem náchylnější, ale je třeba si uvědomit, že ohroženy jsou hlavně ženy s rizikovým těhotenstvím. Pokud jste během těhotenství žádné problémy nezaznamenala, je velmi pravděpodobné, že je nezaznamenáte ani v případě nákazy koronavirem. „Těhotné ženy nemusí přijímat žádná extra ochranná opatření navíc. I když je výzkum teprve na začátku a současné údaje jsou omezené, neexistuje žádný důkaz, že by virus mohl během těhotenství přejít na dítě,“ zní vyjádření britské gynekologicko-porodnické komory. Těhotné ženy by se podle něj před infekcí měly chránit stejně jako v jiných měsících, kdy je riziko chřipky zvýšené.

Stres? Hoďte ho za hlavu!

Důležitá je tak především prevence. Nastávající maminky by se měly vyhnout pobytu v prostorách se zvýšenou koncentrací lidí, omezit pobyt v zahraničí a dopřát si zasloužený odpočinek. Důležitý je také dostatečný přísun vitaminů a minerálů v podobě konzumace čerstvé zeleniny a ovoce. Ne vždy však tělo budoucích maminek přijme z potravy všechny tyto látky, a tak je vhodné sáhnout po doplňcích stravy. „Těhotné ženy by měly preferovat především ty přípravky, které mají složení co nejbohatší a přináší opravdu širokou škálu vitamínů, minerálů a stopových prvků.“ vysvětluje MUDr. Karel Metyš, odborník na výživu těhotných.

Blahodárný hořčík

Dostatečný přísun vitaminů v těhotenství je pro nastávající maminky naprosto klíčový. Už před plánovaným početím miminka se doporučuje zvýšit přísun vitaminů řady B a kyseliny listové ve formě potravinového doplňku. Gynekologové se shodují na tom, že kyselinu listovou je vhodné užívat už zhruba měsíc před početím. Další vitaminy a minerály je dobré přidat alespoň do 13. týdne – především jód a magnézium, ale i vitaminy na podporu imunity, které jsou v tomto období obzvlášť důležité – posilují obranyschopnost a zároveň působí protizánětlivě. „Je to například vitamin C, vitamin D, zinek, selen a některé vitaminy ze skupiny B (B6, B12), doplňuje Metyš. Zdrojem vitaminu D přitom mohou být i Omega-3 mastné kyseliny. Nejvíce těchto látek obsahují mořské ryby a lněná semínka, avšak protože mohou zároveň zadržovat hodně rtuti či plísně, je i v tomto případě lepší zvolit potravinové doplňky. Samozřejmě určené speciálně pro těhotné s unikátní DHA technologií, kdy se kapsle s omega-3 mastnými kyselinami nerozpouští v žaludku, ale až v tenkém střevě.

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama