Těhotenství s sebou přináší mnoho změn, se kterými se tělo musí vypořádat. Správný vývoj miminka v bříšku je předpoklad zdravého dítěte. Péče by však měla začít již před otěhotněním, skvělý zdravotní stav ženy je předpokladem dobré kondice plodu. Kombinace několika základních mikroživin (železo, měď, jód, vitamín D3, kyselina listová, omega-3 mastné kyseliny a lactobacily) je pro vývoj plodu zásadní.
Mám velký nos, ošklivé oči, křivá ústa, nepěkná prsa. Jsem ošklivá. Slyšíte od někoho ze svého okolí tyto věty? Jestliže ano, zbystřete. Nemusí se totiž jednat jen o nějaký rozmar, ale o vážné onemocnění, tzv. dysmorfofobii, což je porucha charakterizovaná subjektivním pocitem ošklivosti, fyzickou vadou nebo znetvořením. O co vlastně jde?
Mnoho žen i v mladém věku trápí problém s otěhotněním. I když po gynekologické stránce je vše v pořádku, tak otěhotnění bývá často komplikované a stojí mnoho psychického úsilí. Dobrou metodou, jak si početí potomka usnadnit je vhodné cvičení nebo doplňky stravy.
Sladit perfektně dárkyni a obdarované ? to je cílem nového programu ostravské a brněnské reprodukční kliniky Reprofit. Už 6 měsíců zde procházejí všechny dárkyně vajíček důkladným genetickým testováním. Účelem je předejít tomu, aby došlo ke kombinaci genů dárkyně a neplodných párů, které by v budoucím potomkovi mohly zažehnout nepříjemné nemoci.
Rodiče by dle Čechů měli mít nejlépe dva potomky ? vyplynulo to ze závěrů průzkumu* veřejného mínění agentury STEM/MARK prováděného pro internetový obchod Špuntík.cz. Pro dvě děti v rodině se vyjádřilo téměř 73 % respondentů. Jedno dítě je dostačující pro pouhých 6,9 % a tři děti považuje za ideální 13,9 % dotázaných. Ve městech je patrná větší zdrženlivost. V Praze preferuje jediného potomka 14,5 % lidí. To, že se ve věkové skupině mezi 26. a 35. rokem života setkáváme v 7,7 % s názorem, dle kterého je ideální nemít děti vůbec, lze považovat za alarmující trend do budoucna.
Ze všech stran se neustále valí informace, že dnešní populace sedí více, než je zdrávo a všichni se na tom jistě shodneme. Zdravotní komplikace, které se objevovaly u šedesátníků, nyní sužují mladé okolo třicítky a tato věková hranice stále prudce klesá. Změnil se životní styl a ze života vymizel přirozený pohyb.
Z vašeho miminka vyrostl malý školák, jenž má své každodenní povinnosti. Takový přelom je zlomový jak pro vás, tak pro vaše dítě, které se musí v nové situaci rychle zorientovat a zvyknout si na jiný, přísnější režim. Podívejte se na pět rizikových situací, kde se může psychický, fyzický i sociální stres vyskytovat.
Školní batoh i s pomůckami by podle doporučení odborníků ze Státního zdravotního ústavu (SZÚ) neměl vážit více než deset až 15 procent váhy dítěte, prázdný pak do kilogramu. Aktovka by neměla být širší než ramena dítěte, horní část by s nimi měla být v linii a spodní by neměla sahat pod úroveň boků. Pokud je to možné, měly by si děti co nejvíc pomůcek nechávat ve škole.
Každý ví, že zelenina a ovoce je v dětském, ale i dospělém jídelníčku základ. Vyznat se v současných dietologických doporučení pediatrů a výživových odborníků však není snadné. Přesto existuje několik základních pravidel, která každému rodiči, kterému není strava jeho potomků lhostejná, pomohou s každodenní přípravou jídel. Jaká to jsou?

Stránky