20.8.2009 00:00
Rodina a děti
Ženy, které nezískávají v těhotenství dostatek vitamínu D, jsou náchylnější k tomu, že jejich potomek přijde na svět císařským řezem. Vyplývá to z posledního výzkumu odborníků na Bostonské lékařské univerzitě.
Vitamín D je zásadně nutný pro dobrou funkci svalů, proto není souvislost mezi výší jeho hladiny v organismu a schopností rodit přirozenou cestou zase takovým překvapením.
"Jeho množství kolísá podle stravy a schopnosti pokožky přeměňovat sluneční záření na 25-hydroxyvitamín D v krvi," vysvětluje vedoucí studie Dr. Michael F. Holick.
Holickův tým měřil množství tohoto vitamínu u žen, které byly těsně po porodu, bylo jim zhruba 25 let a celé těhotenství prožily v Bostonu. Přitom bylo stanoveno, že jeho nedostatek nastává při množství pod 15 nanogramů na mililitr. Podle výsledků zveřejněných v časopise Journal of Clinical Endocrinology rodilo císařským řezem 28 procent žen s nízkou hladinou vitamínu D a jen 14 procent těch, u nichž jeho obsah přesahoval 15 nanogramů v mililitru.
Holick s kolegy zároveň zjistili, že nedostatkem vitamínu D trpí více než tři čtvrtiny žen a novorozenců. V budoucnosti se chtějí zabývat otázkou, jestli zvýšení příjmu vitamínu D sníží množství císařských řezů.
Zdroj: Plus
linkuj | google | facebook | vybrali SME komentovat | tisknout | doporučit
10.3.2009 00:00
19.11.2004 00:00
11.3.2010 00:00
9.3.2010 00:00
4.3.2010 00:00
24.2.2010 00:00
23.2.2010 00:00
22.2.2010 00:00
20.1.2010 00:00
20.1.2010 00:00
28.12.2009 00:00
9.12.2009 00:00
Komentářů: 9 | Poslední komentář: 14.3.2010 22:03
Komentářů: 99 | Poslední komentář: 14.3.2010 20:17
Komentářů: 348 | Poslední komentář: 14.3.2010 19:44
Komentářů: 6814 | Poslední komentář: 14.3.2010 18:43
Komentářů: 61 | Poslední komentář: 14.3.2010 18:16
ISSN 1213-1903 | © 1999-2009 Vitamins Cosmetics s.r.o. | Kontakt | Reklama | RSS | Právní doložka
Realizace PragueBest | Redakční systém