Ryby v jídelníčku malých dětí prý snižují riziko ekzémů

21.10.2008 00:00
Rodina a děti

Zařazovat dětem ve věku do devíti měsíců do jídelníčku pravidelně ryby může u nich snížit riziko vzniku ekzému. Zjistili to švédští vědci, kteří se zapojili do dlouhodobé studie, v jejímž rámci byl sledován zdravotní stav 17.000 dětí.

Konzumace jakéhokoli druhu ryb snižuje riziko onemocnění kůže o 25 procent ve srovnání s dětmi, které ryby nikdy nejedly, tvrdí pediatr z univerzity ve švédském Göteburgu Bernt Alm.

"Tím hlavním zjištěním je, že včasné zavedení ryb do jídelníčku je velmi užitečné," uvedl Alm a jeho kolektiv v britském lékařském časopise British Medical Journal. "Nezáleží na množství ani druhu ryb. Myslíme si, že důležitá je hlavně doba, kdy se ryby začnou konzumovat."

Ekzém je chronické onemocnění, které postihuje deset až 15 procent dětí. Projevuje se svěděním kůže, jejím zčervenáním, vysycháním a praskáním. Vyskytuje se často u osob, které trpí alergiemi.

Vědci také zjistili, že důležitou roli pro vznik ekzému hrají geny, naopak žádný vliv tady zřejmě nemá kojení nebo chování chlupatých domácích mazlíčků.

Zdá se, že ryby v jídelníčku jsou velmi důležité, ale podle Alma bude třeba dalšími studiemi zjistit přesně proč. Žádnou zvláštní ochranu před ekzémem tady zřejmě nehrají nenasycené mastné kyseliny omega-3, na něž jsou ryby bohaté a které mají spoustu příznivých účinků na zdraví.

"Musí tu být něco, co má vliv na rozvoj imunitního systému," řekl Alm.

Zdroj: ČTK

Související články

Rybí tuk ozdravuje i zkrášluje

24.11.2006 00:00

Ryby a alergie

15.12.2004 00:00

Strava bohatá na ryby údajně podporuje růst plodu

21.5.2004 00:00

Test: Kolik toho víte o rybách?

6.6.2001 00:00

Přidat komentář

 
* *

reklama
reklama

reklama

Poslední aktivní témata diskuse

DeColen

Komentářů: 293 | Poslední komentář: 16.5.2012 18:36

Cordyceps

Komentářů: 11 | Poslední komentář: 15.5.2012 21:21

Elsinorské prášky

Komentářů: 73 | Poslední komentář: 15.5.2012 19:54

Naděje - Mgr.Podhorná

Komentářů: 94 | Poslední komentář: 15.5.2012 13:55

Antioxidanty a volné radikály - komentáře

Komentářů: 23 | Poslední komentář: 15.5.2012 08:37


Posílání novinek

Nechte si posílat novinky o dění na našem serveru.

Kyselina hyaluronová
   
Kde jste: Hlavní stránka > Rodina a děti > Ryby v jídelníčku malých dětí prý snižují riziko ekzémů

registrace | přihlásit se