Pitný režim těhotných a kojících

12.9.2017 09:01
Rodina a děti

Během těhotenství a kojení je velmi důležité se zdravě stravovat a dodržovat pravidelný pitný režim. Proč je voda tak důležitá?

Vyšší přísun tekutin vyžadujeme v momentě, kdy je teplo, jsme nemocní nebo sportujeme. Naše tělo je z větší části tvořeno vodou, která se z něj dostává vylučováním, pocením a dýcháním, a to nejen během sportovní aktivity, ale i v chladnějším počasí. Proto je důležité doplňovat tělu vodu nonstop. Obzvlášť to platí, když nosíte pod srdcem nový život. Zvláštní pozor by si měly dávat ženy s nízkým tlakem, kterým může během těhotenství ještě klesnout. Přísný pravidelný pitný režim by měly dodržovat i kojící matky.


Těhulky, vody se bát nemusíte!  
Časté močení nebo problém s inkontinencí jsou během těhotenství či kojení běžné. Z toho důvodu se ženy bojí pít větší množství tekutin. Nedostatek vody může způsobovat zdravotní problémy, jako jsou zácpa, nadýmání, záněty močového měchýře, hemoroidy, podráždění, únavu, bolesti hlavy či problém činnosti jater a ledvin. Ubližujete tak nejen sobě, ale i děťátku. Voda mu totiž dopravuje do tělíčka živiny, které jsou důležité pro jeho zdravý růst. Dehydratace může způsobit kontrakce a předčasný porod. Ženám se s ní spojuje i zadržování vody v těle a otoky. Myslí si, že vznikají kvůli velkému příjmu tekutin. Pravdou je, že pokud pijeme dostatečné množství tekutin, tělo si nemusí vytvářet rezervy a vodu v sobě zadržovat.

Kolik a čeho vypít?
Odborníci tvrdí, že denní příjem tekutin těhotné ženy by neměl klesnout pod 1,8 l denně. Ideální průměr je 2,5 l včetně tekutin z jídla. Pokud kojíte, měly by to být až 3 l, protože velká část tekutin jde do mateřského mléka. Jejich nedostatek může snížit tvorbu mateřského mléka. Vyhnout byste se měly přeslazeným nápojům, které obsahují velké množství chemikálií. Bublinkové nápoje zase mohou způsobit překyselení organismu, nadýmání a zhoršovat nevolnost. Vyhýbejte se nápojům s obsahem alkoholu, kofeinu, teinu, chinínu a některým bylinkovým čajům. Sáhněte raději po ovocných džusech, zeleninových šťávách, ovocných a povolených bylinkových čajích.
Ideální je, pokud pijete čistou pramenitou vodu, jakou je například „živá“ voda Toma Natura, která je tak kvalitní, že ji není potřeba dodatečně upravovat. Vybírat si můžete i kojenecké balené vody. S pitím minerálek pozor! Vyšší mineralizace může negativně ovlivnit krevní tlak a zatížit funkční ledvin. Nadměrné množství soli v minerálce může způsobit zadržování vody v těle a otoky. Omezte je a raději vody střídejte. Přehánět byste to neměly ani s černým a zeleným čajem či kolovými nápoji. Důležité je doplňovat tekutiny postupně během celého dne a nepít vodu jen tehdy, když pociťujete žízeň.


Jak se donutit pít?
Jednoduše! Každý den si postavte lahev pramenité vody doslova na oči. Uvidíte, jak rychle vám bude voda ubývat, když jí budete mít neustále před sebou. Pravidelnému pitnému režimu nepoděkuje jen vaše tělo a dítě, ale také pokožka, která bude na pohled jemnější a čistší. Tak, květinky, už se jen zalévejte a čekejte na voňavé děťátko!  

Související články

Těhotenství a péče o zuby

18.10.2016 00:01

Jaké ryby můžete jíst v těhotenství bez rizika?

22.7.2016 00:01

Tělesný pohyb vám pomůže zbavit se napětí v těhotenství

16.6.2016 00:01

Psychické změny v těhotenství

17.5.2016 00:01

Využití bylinek v těhotenství a v péči o malé děti

19.4.2016 00:01

Jak v těhotenství přivolat spánek

13.4.2016 00:01

Sex v těhotenství a po porodu

24.11.2015 00:01

Kojící matky zanedbávají svou stravu

31.7.2015 00:01

Vypít denně alespoň 3 litry tekutin? - NESMYSL!!

11.6.2015 00:01

Léky proti horečce povolené v těhotenství a při kojení

3.2.2015 00:01

Vliv těhotenství a porodu na inkontinenci

4.4.2014 00:01

Příliš slaná strava způsobuje zadržování vody v tkáních

22.11.2013 00:01

Pětina těhotných Češek má poruchu štítné žlázy

20.2.2013 00:01

Pití alkoholu v těhotenství škodí dětem více, než se myslelo

24.8.2012 19:21

Dýňová semínka vykazují pozitivní účinky proti inkontinenci

1.2.2012 00:01

Sexuální problémy v těhotenství a šestinedělí

27.12.2011 00:01

Otoky kotníků

29.11.2011 00:01

Jaká jsou rizika nedostatečného příjmu tekutin?

2.8.2011 00:00

Zázvor proti nevolnosti a kinetózám

18.3.2011 00:00

Fyzické aktivity a těhotenství

16.3.2011 00:00

Nevolnosti ranní v těhotenství: homeopatická pomoc

18.11.2010 00:00

Léčba deprese a těhotenství

27.9.2010 00:00

Zdravotní rizika obezity v těhotenství

6.5.2010 00:00

Málo pijete? Nezhubnete

9.11.2009 00:00

Těhotným s nedostatkem vitamínu D hrozí císařský řez

20.8.2009 00:00

Ženy, které v těhotenství příliš cvičí, riskují komplikace

26.5.2009 00:00

Prenatal - dopřejte sobě i svému budoucímu děťátku tu nejvyšší kvalitu

7.2.2009 00:00

Změny a problémy pokožky během těhotenství

8.2.2008 00:00

Středomořská strava v těhotenství omezuje u dětí riziko astmatu

25.1.2008 00:00

Kojit? Ano, ale kvalitně!

18.10.2007 00:00

Éterické oleje doporučené při nejčastějších zdravotních problémech v těhotenství

17.8.2007 00:00

Jalovcový éterický olej proti otokům

10.8.2007 00:00

Vlasy v těhotenství

27.4.2007 00:00

Cviky vhodné v těhotenství a jako příprava na porod

23.8.2006 00:00

Pití tří litrů vody denně spíš škodí

7.9.2005 00:00

Pitný režim dětí

20.6.2005 00:00

Jak používat bezpečnostní pásy v těhotenství

17.2.2005 00:00

Kvalitní pitný režim

21.12.2004 00:00

Cviky proti křečovým žilám v těhotenství

15.12.2004 00:00

Dlouhodobá konzumace minerálních vod je riziková

6.12.2004 00:00

Jak být fit v těhotenství

18.12.2003 00:00

Pijeme málo tekutin

28.2.2002 00:00

Kouření v těhotenství může způsobit i smrt dítěte

11.1.2002 00:00

Pitný režim na cestách

7.3.2001 00:00

Pitný režim

27.7.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *