Osvědčené rady, které pomáhají u dětí budovat a udržet silnou imunitu

3.11.2017 08:01
Rodina a děti

Přinášíme několik tipů od odborníků i rituály zkušených rodičů, které určitě stojí zato vyzkoušet.

Ráno začínáme citronem
„Hned po ránu si všichni dáváme nalačno „panáka“ čerstvé citronové šťávy - my s manželem ji pijeme s teplou vodou, děti baví ji vypít „na ex“ a pak zapíjet čajem. Často jim musíme ještě přidávat. Je to jednoduchý zvyk, ale já mám hned od rána dobrý pocit, že jsme si všichni splnili denní dávku vitaminu C. Náš ranní rituál pak pokračuje dávkou nějakého nápoje s probiotiky - určitý pozitivní vliv na střevní mikroflóru a tím pádem na zvýšení imunity jim určitě nelze upřít,“ radí Kristýna Přibylová, autorka speciálního cvičení pro děti Monkey´s Gym a maminka tří dětí.

Běháme nalehko...
„Snažím se nepropásnout žádnou příležitost, kdy je možné otužovat děti krátkými a rychlými přeběhy. Dám pár příkladů - jste například na podzim u babičky na chalupě? Nechte dítě jen tak vyběhnout ráno v pyžamku pro pár oříšků spadaných pod stromem nebo pár jablíček ke svačině. Žádná bunda, ponožky, čepice... Prostě - ať si tělo zvyká. Rychlé přeběhy se nám osvědčily jako skvělý a zábavný otužovací nástroj u všech našich dětí,“ doporučuje Štěpánka Štrougalová, maminka 4 dětí, z Baby Clubu Juklík, dětského centra, které nabízí kromě plaveckých kurzů i zábavné a vzdělávací aktivity pro rodiny.

Sauna je hra
„Saunování je ideální na posílení imunity, ale pro většinu dětí to bývá nuda, takže v sauně nevydrží potřebně dlouhou dobu. V našem Wellness Horal proto pro děti denně chystáme speciální saunové rituály, při kterých je saunér ovívá ručníkem a mohou se také spolu s rodiči potírat medovým peelingem. Je to nejen dobré pro pokožku, ale i nesmírně zábavné. Med v horku výrazně mění konzistenci, což děti vždy překvapí, a uvěří, až když ochutnají. Ochlazování rozhodně nemusí být spojeno se vstupem do ledového bazénu, což většina dětí nevnímá jako příjemné. Stejný efekt splní pouhý pobyt na studeném vzduchu. Je ale nezbytné zajistit, aby dítě neprochladlo - zabalit ho do suchého prostěradla a případně i do deky,“ přidává svůj tip Martin Pařízek, ředitel relaxačních center Wellness Horal a L-Spa v Resortu Valachy Velké Karlovice a také tatínek dvou dětí.

Chytré oblečení
„Dnešní doba nabízí moderní a vysoce funkční materiály, které dokážou odolat chladu, větru i dešti. Místo silných svetrů a těžkých bund, ve kterých se děti budou potit, a pak tím rychleji prochladnou, vyberte kvalitní membránové nebo dostupnější zátěrové oblečení,“ radí Kateřina Princová ze Ski and Bike Centra Radotín, maminka dvou dětí, a připomíná: „Rozhodně je lepší obléci dětem více tenčích vrstev, nežli jednu silnou. Čím dál oblíbenější je dnes systém Play Layers, kdy do kvalitní membránové bundy bez podšívky můžete v průběhu roku vpínat mikiny o různé tloušťce dle aktuální teploty a nemusíte utrácet za teplou péřovku ani lehkou větrovku.“

Jděte příkladem
„Nezanedbatelný vliv na imunitu má kromě pravidelného pohybu i zdravé stravování. Děti žádnou dietou netrápím, ale snažím se jim jít příkladem. Pomalu, ale jistě to začíná zabírat. Starší děti už rády vymění těžké jídlo za zajímavý salát. Samozřejmě hlídám, aby měly dostatek vitaminů a minerálních látek, proto v našem jídelníčku převládá hodně ovoce a zeleniny. V období chřipek příležitostně zařazujeme i kvalitní multivitaminové přípravky. A také dávám pozor na to, aby děti měly dostatek bílkovin z masa nebo z mléčných výrobků, prozrazuje své osvědčené tipy Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, a maminka tří dětí

Moderní alchymie
„Věřím na sílu vitamínů, ale v přírodní podobě. Proto jsme si zvykli často doma připravovat zeleninové saláty a hlavně výborné smoothie koktejly, které dětem moc chutnají a samy se podílejí na jejich přípravě. Myslím, že to je dobrý způsob, jak do dětí dostat pořádnou porci zeleniny a ovoce. Připadají si totiž jako alchymisté, když při přípravě zdravých nápojů míchají různé ingredience. U nás doma je teď favoritem nápoj z červené řepy, mrkve, rybízu a jablečného džusu,“ přidává svůj tip maminka dvou dětí Martina Linková z kreativních dílen AladinE, které se snaží rozvíjet tvořivost dětí i dospělých prostřednictvím workshopů i kvalitních kreativních pomůcek.

Víte, že
+ Podle alergologů snižuje dětskou imunitu, tedy odolnost dětského organismu vůči nemocem, i špatné životní prostředí - především zplodiny výfukových plynů, oxidy dusíku a síry, stejně jako látky, které se uvolňují v domácím prostředí například z nábytku, koberců apod. Negativně působí i pobyt v zakouřeném prostředí.


+ Naopak je prokázané, že k lepší imunitě dětí přispívá dostatek pohybu na čistém vzduchu, který s sebou přináší přirozené otužování i redukci váhy. Právě obezita totiž patří mezi příčiny častější nemocnosti dětí.


+ Proto chcete-li mít zdravější a vůči nemocem odolnější dítě, zamyslete se nad životním stylem své rodiny. Společně s dětmi si dopřávejte pravidelně dostatek pohybu, hlavně venku, a do svého programu zařaďte i otužování. Sauna je skvělá, ale můžete vyzkoušet i pravidelné sprchování studenou vodou. Důležitou roli hraje i přiměřené oblékání a samozřejmě nutričně vyvážená strava s dostatkem zeleniny a ovoce.

Související články

Jak rodiče ničí dětské nadšení pro sport

31.7.2017 00:01

Menu pro nejmenší

28.7.2017 00:01

Jak otužovat miminko

23.3.2017 00:01

RODINNÉ RITUÁLY - potřeba i radost

8.3.2017 00:01

Jak správně připravit miminko na pobyt venku

1.11.2016 00:01

Do zimy s teplou čepicí

28.10.2016 00:01

Cvičící děti jsou zdravější a šikovnější. Cvičit mohou již miminka.

19.8.2016 00:01

Bezpečné výlety s kočárkem

30.3.2016 00:01

Důvodem pro odmítnutí vakcíny může být podle ÚS svoboda svědomí

28.1.2016 00:01

Děti ozdravují životní styl českých rodin

3.11.2015 00:01

Potraviny nevhodné pro malé děti

9.4.2015 00:01

5 zásad pro plavání s dětmi v zimě

21.1.2015 00:01

Prokázáno: Děti, které plavou, jsou zdravější!

14.1.2015 00:01

10 rad, jak otužovat děti

3.11.2014 00:01

5 potravin, které nejsou pro děti prospěšné

12.6.2014 00:01

Roste nám generace dětí a mladých lidí na práškách?

5.6.2013 00:01

Dali byste své dítě po obědě zdřímnout si na mráz?

22.3.2013 00:01

Proč se saunovat s dětmi?

2.12.2011 00:01

Udržování přiměřené váhy dítěte

31.8.2011 00:00

Imunita dětí: Jak ji budovat a zlepšit

16.5.2011 00:00

Rady a doporučení k bezmasé stravě dětí

31.3.2011 00:00

Citrusy pro děti a maminky

10.3.2011 00:00

Posilněte zadarmo své zdraví

4.3.2011 00:00

Miminka a termoregulace

4.8.2010 00:00

Probiotika a prebiotika pomáhají k rozvoji obranyschopnosti novorozenců a kojenců

4.3.2009 00:00

Zdravé cukroví pro děti

20.2.2007 00:00

Smrtící imunita

18.1.2006 00:00

Jsou Vaše děti často nemocné? Jsou jim často předepisována antibiotika?

18.5.2005 00:00

Dětské vzdychání je prý cesta ke zdraví

24.8.2004 00:00

O každodenním koupání novorozenců a kojenců

18.3.2003 00:00

Jak reagovat na skleslost u dětí?

14.3.2002 00:00

Přidat komentář

 
* *