Metoda cvičení podle Mojžíšové

30.5.2007 00:00
Rodina a děti

Po mnohaletém úsilí rehabilitační sestry Ludmily Mojžíšové patří její metoda cvičení k jedné z metod k dosažení otěhotnění u žen, kterým by podle vyšetření nemělo v otěhotnění nic bránit, ale výsledek se přesto nedostavuje.

Úbytek pohybu, jednostranně zaměřená práce, která namáhá jen určité skupiny svalů, klasická "úřednická šíje", která trápí skoro každého, kdo má sedavé zaměstnání, způsobili, že naše svaly jsou ochablé nebo zkrácené (podle toho, do které skupiny svalů patří), vzniká v nich svalové napětí, svalová křeč, tzv. spasmus, následuje snížené zásobení krví, nedostatek kyslíku v určité svalové oblasti. Právě nedostatečné prokrvení svalů pánevní oblasti může být jednou z příčin snížené plodnosti. Dalšími následky jsou nepravidelná či bolestivá menstruace, absence ovulace v menstruačním cyklu nebo inkontinence. Díky tomu, že paní Mojžíšová pochopila význam správného postavení pánve, procvičení a protažení pánevního svalstva a následně i zlepšení jeho prokrvení, mohla začít pracovat na své převratné metodě odstranění neplodnosti.

Metoda vyžaduje dlouhodobou ukázněnost a disciplinu pacienta. Při návštěvě terapeuta se naučí deset cviků, které potom provádí doma podle návodu a rozpisu asi dva měsíce. Poté přichází na tzv. mobilizaci, kdy terapeut "zhybní" páteř. Součástí je i vyšetření konečníkem, při němž se zjišťuje stav pánevního dna. To je snad jediná nepříjemná součást této rehabilitační metody. Následují další dva měsíce cvičení a další mobilizace. Po této době by již měl být pacient bez obtíží a tedy i žena snažící se otěhotnět by mohla dosáhnout pozitivního výsledku. Pokud se nedostavuje, pokračuje se ve cvičení a mobilizacích až do otěhotnění. Ve cvičení je možno pokračovat i v těhotenství, cvičení přispívá k lepšímu průběhu porodu.

Důležité pro aplikaci metody je, že musí být konzultována s lékařem, s nímž musí fyzioterapeut spolupracovat. Fyzioterapeut musí být v metodě proškolen, nesmí ji provádět laik. Při cvičení bychom měli být v klidu, cvičit nejlépe ve stejnou denní dobu, nejdříve za dvě hodiny po jídle. Měli bychom cvičit buď na koberci nebo na podložce, nikdy na tvrdé podlaze. Cvičení není nijak náročné, musí se ale provádět přesně a pravidelně.

Zdroj: Kniha o těhotenství a porodu - Romana Černá

Další informace:
http://www.cvicime.cz/cviceni-praha-2005/cviky/mojzisova/index.html
http://www.volny.cz/novacka/mojzis/seznam.htm

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

http://aperio.cz/51/cviceni-podle-ludmily-mojzisove Kdy: Každé úterý...
Aperio  |  22.5.2011 17:40

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *