Kdy a jak začít cvičit po porodu

24.1.2018 00:01
Rodina a děti

Začít se cvičením je možné již velmi brzo po porodu, hned jak se tělo zregeneruje po velké zátěži, kterou tato událost bezesporu je. Nejkratší termín je okolo čtyř dnů po porodu, kdy lze začít např. s dýchacími cviky. Samozřejmě jedná se o velmi individuální věc, která záleží na stavu a možnostech každé maminky.

Cvičení v šestinedělí

Jedná se o velmi individuální věc, dle pocitů a stavu maminek. Stále platí, že jsou vhodnější cviky malého rozsahu a nižší intenzity. Náročnější cvičení není doporučováno, ať již z hlediska fyzického stavu, tak také z důvodu zvýšené tvorby kyseliny mléčné v krvi, která se přenáší i do mateřského mléka.
 „Vhodné je začít cvičit velmi opatrnými fyzicky příliš nenáročnými cviky malého rozsahu. Výborná je i možnost využití speciální rehabilitační metody INFINITY method. Ta umožňuje cvičení v mikropohybu v rozsahu pár milimetrů, nebo dokonce pouze jen v představě. Tuto praktiku lze využít právě již velmi brzo po porodu i pro maminky po císařském řezu, kdy svaly pracují pouze na základě představy pohybu. Tím dochází k vysílání vzruchů a aktivaci svalů i přesto, že se fakticky nehýbeme,“ říká MUDr. Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí.

A jak se cvičením po šestinedělí? 

„Záleží na zdravotním stavu maminky. Pokud se cítí dobře, netrpí žádnými obtížemi a vše postupuje bez komplikací, je možné intenzitu cvičení postupně zvyšovat. V opačném případě je nutné vždy „poslechnout“ naše tělo a zatížení snížit. I přesto je stále možné cvičit, ale je důležité si stanovit správný postup. Vhodné je opět využití INFINITY method, která slouží i jako pohybový program, kde si maminky mohou zvolit méně náročná cvičení např. cviky s dýcháním, cviky s mírnou zátěží, a přesto dochází k posílení např. svalů břicha, “ říká MUDr. Michaela Tomanová.


Pozor na procvičování břišních svalů


Samozřejmě po porodu císařským řezem je nutné nejprve počkat, až se plně zahojí jizva. V opačném případě by hrozilo, že si cvičením maminky více ublíží, než pomůžou. „Před samotným posilováním břišních svalů je nutné zaměřit se na dýchací cviky, protažení a posílení svalů pánevního dna. Tento postup ale platí i pro druhý případ porodu,“ dodává MUDr. Michaela Tomanová

Související články

Rehabilitace svalů pánevního dna působí proti inkontinenci

14.11.2017 08:01

Jak zhubnout po porodu

8.9.2017 08:01

3 osvědčené cviky na zpevnění bříška

19.7.2017 00:01

Ochablé pánevní dno dokáže potrápit ženy i muže

17.3.2017 00:01

Jak se po porodu dostat rychle do formy

13.2.2017 00:01

Zpověď ženy po intimní plastice

21.7.2016 00:01

Sex v těhotenství a po porodu

24.11.2015 00:01

Intimní potíže po porodu může ukončit jedna noc v nemocnici

23.7.2015 00:01

Bolesti zad v těhotenství a jak s nimi zatočit

25.2.2015 00:01

Vliv těhotenství a porodu na inkontinenci

4.4.2014 00:01

Zpátky do formy po porodu

21.11.2012 00:01

Po porodu hubněte pomalu

19.7.2012 00:01

Cvičení v šestinedělí - po spontánním porodu

12.7.2011 00:00

Péče o hráz po porodu

10.5.2011 00:00

Příčiny inkontinence moči

15.3.2011 00:00

Cvičení na posílení svalů pánevního dna

25.2.2011 00:00

Redukce hmotnosti po těhotenství

15.1.2010 00:00

Varovné příznaky po porodu

23.10.2009 00:00

Psychogynekologie řeší emoční důsledky traumatického porodu

12.5.2009 00:00

Cvičení na míči

24.10.2008 00:00

Kojící matky, které cvičí, prý mají více mléka

3.10.2008 00:00

DHA pro těhotné a kojící maminky

11.2.2008 00:00

Změny a problémy pokožky během těhotenství

8.2.2008 00:00

PC-sval: Tajemná křížová pumpa

17.3.2005 00:00

Jak napomoci zažívání po porodu

18.7.2003 00:00

Návrat do běžného života po porodu

25.6.2003 00:00

Poporodní deprese a klasická homeopatie

25.11.2002 00:00

Možné příčiny nezájmu žen o sex

23.2.2001 00:00

Praskání pokožky během těhotenství

24.2.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *