Jak připravit zdravou a zábavnou svačinu do školy

21.9.2012 00:01
Rodina a děti

Děti dávají přednost jídlu, na jehož přípravě se podílely. "Proto rodičům doporučuji společnou přípravu dopolední i odpolední svačiny. Vytvoří si tak příjemný rituál, u kterého si mohou o jídle povídat. Dozví se tak, co dítěti chutná a jaké svačiny naopak odmítá," vysvětluje MUDr. Marinov.

Trendově

Pořízení barevné svačinové krabičky představuje recept, jak přilákat pozornost dítěte. Pokud se mu líbí, svačí raději a pravidelně. Designová a lehká láhev na pití pak školáka odnaučí kupovat si sladké limonády. Ideální je naplnit ji čistou vodou a vyhnout se džusům a perlivým nápojům.

Kreativně

U dětí platí dvojnásob, že jedí očima. Tři barevné varianty papriky je zaujmou více, než stejné množství zelené. Také krájení zeleniny a ovoce na malé kousky je dobrým nápadem. Dětem se lépe kouše a více jí sní. Pokud svačina dítě zaujme, nezůstane v krabičce. Právě naopak, bude se těšit na další.

Tipy odborníků na zdravou dětskou svačinu

  • 1 bílý jogurt, 100 g hroznového vína (lze použít jakýkoliv druh ovoce).
  • Jablko se sýrem Cottage.
  • 1 müsli tyčinka s 1 polotučným jogurtem, mandarinka.
  • 250 ml jogurtového nápoje, tmavý rohlík s kolečkem okurky.
  • Knuspi chléb se sýrem a rajčetem (3 plátky Knuspi chleba, tavený sýr nebo žervé, 1 rajče).
  • Křehký chléb s bylinkovým sýrem (křehký chléb, Lučina smíchaná s bylinkami dle vlastní chuti) s proužky papriky.
  • Celozrnná bageta s mozzarellou a rajčetem (celozrnná bageta, margarín, rajče a ledový salát).
  • Tmavá bageta s tuňákem (tmavá bageta, Lučina, tuňák, ledový salát).

Zdroj: Žij zdravě

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Přesně to jsem nedávno řešily na stránkách Komunity 111, kde jsme se...
pavlatko  |  27.9.2012 13:49

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *